Wednesday 2 March 2011

demam oh demam

macam nak lunyai rasa badan nih......semalam 2 kali ulang alik pegi melaka....mula2 hantar mak pegi jumpa doktor pakar buah pinggang.......lepas settle semua pegilah makan kat TESCO melaka....sementara menunggu mak dan ayah aku makan...aku pun pegilah beli cable USB BB aku.....nak cepat punya pasal dan terkesima dgan jurual tu sampai aku tak test pun USB BB tu...pastu terus balik umah....sampai umah aku terus test pakai USB cable tu....last2 tak saiz plak.....aku dah mula nak hangin jer dah.....tapi bila pikir2 balik...bukan salah jurujual tu...aku pun salah jugak....sebab tak test dulu.....aku pun rehat sekejap....tepat kul 5PM aku pun start enjin kereta dan meluncur ke MELAKA semula.semata-mata pasal USB CABLE tu....arghhhhhhhh.....damnnn tired.....dalam perjalanan ader member call dier nak temankan aku.....member lama....aku pun singgah umah dier jap....pastu aku teruskan perjalanan.nasib baik member aku bleh drive ...so bleh lah aku berehat kat sebelah....sampai jer kat TESCO.aku pun terus pegi ke kedai tu semula....aku:as-salam dik....kenal abg lagi tak...? jurujual:haah...kenal2...abg yg beli cable usb td kan....?kenaper bang....tak bleh pakai ekkk....?
aku:haah lah dik....tak saizlah.....bleh tukar tak....jurujual tu pun geygeh lah mencari benda yg aku nak tu.....lama jugaklah....last2 dier bagi kat aku cable USB multipurpose punya.....harga sama ....tapi kepala bleh cabut2...aper2 hanset pun bleh pakai....aku pikir dua kali....nak ker tak nak.....last2 aku cakap.....takperlah dik...abg nak yg single punya.....adik tu pun tanpa banyak bicara....oklah bang adik pulangkan balik duit abg....aku pun ucapkan terima kasih....dan beredar dari situ......dua langkah dari kedai tu....adik tu panggil aku....abg...abg ader FB tak?atau nombo talipon....?erkkkkk......ehh ehh...biar betul budak nih....aku pun bagilah nombo talipon...FB aku tak bagi....ahahahha....after that aku ke kedai lain mencari cable tu......last2 aku dapat jugak beli bende alah tu....perut pun dah lapar....aku ingat nak balik jer......pastu bodyguard(member) ajak makan.....der nak blanja KFC.....aku cakap....ermmmm aku keletihan ler beb....dier pun paham...pastu aku malas nak hampakan dier....aku pun ikutkan jerlah.....demi nak jaga hati kawan....aku pun order DINNER PLATE....tapi aku makan seketul jer.....yg lain aku bg kat bodyguard aku....tak larat....badan dah letih giler.mmg takder selera nak makan.....lepas makan kami pun blah dari situ.....dan turunkan bodyguard aku kat umah dier...(THANKS DUDE TO ACCOMPANY ME)

aku pun drive balik ke umah....aku tgok jam dah pukul 7 lebih ...aku pun speed skit....sampai kat jalan kampung aku....aku slow skit sbb takut lembu or kambing melintas.....maklumlah kawasan kmpung.....akhirnya aku sampai ke rumah dgan selamat.....alhamdulillah....aku pun capai kain tuala dan terus ke bilik air.masa tu aku dah rasa nak demam dah....aku pun bentang tilam dan terus lena sampai ke pagi....bangun jer pagi tadi aku rasa badan ni lain macam jer...kejap panas...kejap sejuk....aku tak hiraukan sangat....aku terus mandi dan pergi ke kebun....sampai kat kebun ....aku dah rasa lain macam dah.....arghhhhhhh ni mesti nak demam nih.....aku berseloroh.....aku laratkan jugak menoreh......dalam pada tak larat tu....dapatlah jugak aku toreh 100 btg pokok....aku pun rehat sekajp kat motor....minum air...ingat nak sambung menoreh.....ttber mata aku berpinar-pinar.......dam berpusing-pusing...macam nak pitam....aku pun tuangkan sedikit air ke tapak tgan dan cuci muka aku.....ader lah kurang skit......tanpa berlengah lagi.aku pun start moto dan balik umah..,sampai umah aku pun ambik air 100plus+panadol soluble....dan berehat sambil layan FB lite2....sampailah aku terlena kat depan lappy......bila terjaga aku rasa badan aku dah ada rasa ringan skit.....syukur alhamdulillah......moral of the story.....kalau nak beli barang mesti test dulu......jgan beli dan blah.......hahahhaha....


No comments:

Post a Comment